Keuring EHBO koffers
De EHBO koffers keuren is een van de verplichte keuringen die regelmatig moet gebeuren. We doen dit graag voor je, zodat je zeker weet dat het goed gebeurt en je er zelf geen omkijken naar hebt.
Alle EHBO koffers in het pand (op elke afdeling moet er een aanwezig zijn) dienen goedgekeurd te zijn volgens de NEN-normering. Zo weet je zeker dat de koffer compleet is, mocht ‘ie onverhoopt gebruikt worden. Want dat gebeurt natuurlijk altijd zonder aankondiging.
Wanneer moet je de EHBO koffer laten keuren?
Volgens de Arbowet moet de EHBO koffer ‘regelmatig en voldoende gecontroleerd’ worden. Dit is natuurlijk best vaag en geeft een grijs gebied. Daarom geven we op deze pagina graag wat meer inzicht over de keuring van de EHBO koffer.
Allereerst: wat betekent ‘regelmatig en voldoende’. In de praktijk zien we dat die meestal inhoudt dat de keuring van een EHBO koffer elk half jaar of elk jaar plaatsvindt. Een keuring van de EHBO koffer is uiteraard vaker nodig als ze op jullie werk vaak worden ingezet. Je snapt dat bij werkzaamheden op kantoor de ‘EHBO koffer keuren’ minder vaak op de to do – lijst staat ten opzichte van een bouwbedrijf.
Waar moet je rekening mee houden bij de keuring van EHBO koffers?
Een paar punten waar je wellicht niet meteen aan denkt:
We weten allemaal dat een ongeluk in een klein hoekje zit. Op het moment dat het nodig is, is het heel fijn dat de EHBO koffers goed gevuld zijn, zodat de BHV’ers hun werk kunnen doen. Omdat het controleren van de EHBO koffers niet tot de dagelijkse – of wekelijkse – werkzaamheden behoort, kan het snel worden vergeten. Daarom nemen we het graag uit handen. Jullie richten je op jullie werk. En wij keuren!
De kosten voor het keuren van brandblussers zijn afhankelijk van het aantal brandblussers dat je gekeurd wilt hebben. Je kunt je voorstellen dat het in verhouding meer tijd (en dus geld) kost om voor één brandblusser heen en weer te rijden dan voor meerdere.
Voor één brandblusser kom je bij veel keurmeesters daarom al snel uit op zo’n 30 euro, terwijl je bij 25 brandblussers of meer maar 10 euro per stuk betaalt. Wat zijn bij ons de kosten voor brandblussers keuren? Dat bekijken we liever per situatie. Dus vraag gerust een prijs op voor jullie specifieke situatie!
Maar over het algemeen zie je dus een groot verschil in kosten, vooral als je een klein bedrijf hebt met weinig brandblussers. Daar hebben we bij VKV Centraal iets op bedacht!
Meestal gaat het bij een keuring van valharnas over grote aantallen. We komen naar de locatie waar de diverse valbeveiliging zich bevindt en op één dag keuren we alles wat aanwezig is. Maar, we kregen steeds vaker de vraag of de keuring van één valharnas ook mogelijk is.
Leuke vraag! Dat waren we niet gewend, omdat we vooral voor grotere organisaties werken. Maar we merkten meteen dat we het een hele leuke vraag vonden. Voor zzp’ers is dit ook een heel relevante vraag. Gelukkig helpen wij ook graag de kleinere ondernemers vooruit. Dus kun je ook één valharnas laten keuring: ja, wij verzorgen ook de keuring van één valharnas.
De NEN 2484 keuring heeft te maken met klimmaterialen. Dit gaat over trappen en ladders. Yes, ook die dienen gekeurd te zijn! Een val is zo gemaakt. Zorg er in ieder geval voor dat dit niet komt omdat het materiaal niet op orde is. Dat is heel makkelijk te voorkomen door een NEN 2484 keuring.
Even voor de duidelijkheid: het gaat bij een NEN 2484 keuring om draagbare ladders en trappen. Ze moeten verplaatst kunnen worden. Vaste trappen horen hier dus niet bij. Ook rolsteigers horen niet bij deze NEN norm. (Rolsteigers worden gekeurd volgens de NEN 1004 norm.)
Geen lange wachttijd voor een afspraak en de keurder was keurig op tijd.
Wij werken fijn samen met VKV. Afspraken kunnen snel ingepland worden!